Raziskava trga omogoča lažje opredeljevanje lastnosti produkta

By | 17 septembra, 2016

Raziskava trga je proces zbiranja in analiziranja podatkov o kupcih, konkurentih in drugih dejavnikih, ki vplivajo na odnose med ponudniki izdelkov in storitev ter kupci. Raziskava take vrste  je koristna, saj lahko s pridobljenimi podatki lažje opredeljujemo lastnosti produkta, ki  ciljne kupce najbolj privabijo, tveganost investicij pa je tako nižja.

Če imamo čas in voljo, lahko levji delež dejavnosti povezanih z raziskavo trga v resnici opravimo kar sami, saj lahko prihranimo nekaj denarja. Seveda je pomoč strokovnjaka sicer zelo dobrodošla, v nekaterih primerih celo neprecenljiva, skoraj nikoli pa tudi nujna.

Za začetek poskusimo prebirati  že objavljena gradiva na temo, ki nas zanima, oziroma s sekundarnim raziskovanjem, ki  tovrstne podatke sicer že vsebujejo, vendar bomo izjemno redko naleteli na podatke, ki bi bili relevantni tudi za razmere pri nas. Sekundarne raziskave so namreč odlično orodje za spoznavanje narave dejavnosti oz. posla in globalnih trendov, medtem ko iz primarnih lahko izluščimo mnenja, potrebe in želje potencialnih kupcev v danem trenutku. Za sekundarne raziskave se morda splača zaviti tudi do knjižnice, ki imajo ponavadi dostop do specializiranih (plačljivih) podatkovnih zbirk.

Osredotočiti se moramo na analizo kupcev ter na analizo konkuretov. Ko analiziramo kupce, moramo ugotoviti, kdo so kupci, kaj kupujejo, kdaj kupujejo, kateri dejavniki vplivajo na njihove nakupne odločitve, katere so potrebe kupcev in kako lahko še izboljšamo zadovoljstvo kupcev.

Pri analizi konkurentov je pomembno poznavanje, ki daje realno predstavo o položaju na trgu. Ravno zaradi tega moramo nujno ugotoviti, kateri konkurenti ponujajo primerljive izdelke oziroma storitve, katere so njihove prednosti in slabosti, kako se  giblje njihova prodaja, kakšni so tržni deleži, kakšna je prodaja, kakšne    so distribucijske poti in proizvodne zmogljivosti konkurentov, v čem se ponudba razlikuje od konkurenčne.

Na podlagi te analize sedaj lahko ocenmo obseg trga za naš izdelek oziroma za našo storitev ter potencialno letno rast. Pri tem upoštevamo dejavnike, ki vplivajo na rast ter predvidimo prodajo.