Poslovni načrt ne le za investitorje, tudi za lastno strategijo

By | 23 marca, 2016

Razmišljate o vaši novi dejavnosti? Vaša ideja oziroma poslovna priložnost je enkratna in zdi se vam, da je uspeh neizbežen. Vse je pripravljeno le še finance si je potrebno zagotoviti. Kaj je potrebno v takšnih primerih?

Najprej omenimo, da se veliko podjetnikov na začetku podjetniške kariere odloči za obliko samostojnega podjetnika in se skozi čas, ko se obseg poslovanja in posledično prihodki spremenijo, podjetnik odloči za drugo obliko, najpogosteje za družbo z omejeno odgovornostjo. Kako pa naj podjetnik začne svojo dejavnost v kolikor je že na začetku predvidel visok vstopne stroške oziroma izračunal, da za vstop na trg potrebuje kar nekaj svežnja.

V takšnih primerih pa je potrebo pripraviti poslovni načrt. Načrt s katerim bomo prepričali investitorje, da z nami ne bodo imeli izgube, ampak ravno obratno, zaslužek.

Kaj je poslovni načrt?

Poslovni načrt je opisana vizija, strategija in pot našega podjetja v prihodnosti. Lahko rečemo, da je dokument, ki nam pove kaj želimo doseči in kako bomo to dosegli. Poslovni načrt je del strategije. Torej odgovarja na lastno zastavljena vprašanja kako bomo dosegli tisto kar smo si zadali, pri tem pa upošteva predvidene stroške, prihodke in podobno.

Izdelava poslovnega načrta.

Izdelava poslovnega načrta ni ravno mačji kašelj. Predvsem moramo biti pozorni, da v kolikor ga izdelujemo za investitorje kot so banke, poslovni angeli in podobno, da ne zavajamo in da ne uporabljamo ideje in metode, ki smo jih prepisali iz že izdelanih načrtov.

Koristni nasveti pri izdelavi poslovnega načrta.

Lahko rečemo, da si je dobro poiskati neko sorodno dejavnost, dejavnost ki že obstaja, ampak ne ravno čisto enako. Nekaj naj bo le razlik. To pa zato ker vsak posel je unikaten, Vsaka ideja ima različno lokacijo, ekipo, različne strategije in podobno. Torej le nekaj za lažji začetek in nato uporabite osnutke njihovih idej za navdih. Te so velikokrat lahko v pomoč, zlasti na začetku.

Napišite takšen načrt, ki bo ustrezal vaši dejavnosti.

To je predvsem pomembno zaradi investitorjev, kajti v primeru, če ste kopirali od drugih se bo to nemudoma kazalo. Hkrati pa vam ne bo v pomoč, ker se s tem niste poistovetili z vašo dejavnostjo, jo dodobra preiskali in spoznali.