Ste že kdaj slišali za t. i. prodajni lijak?

By | marec 14, 2018

Tisti, ki ste že dlje časa v kakem poslu, ste prav zagotovo že slišali za besedno zvezo prodajni lijak. Tisti, ki pa to slišite prvič, pa si v nadaljevanju preberite nekaj najosnovnejših dejstev o prodajnem lijaku.

Kaj je torej prodajni lijak?

Prodajni lijak je skupek rešitev, ki pripomore k upravljanju in razvoju prodajne aktivnosti z namenom maksimiranja prodaje.

Zakaj ravno ime prodajni lijak?

Ime prodajni lijak izhaja iz določenega spoznanja, da bo od 100 obiskovalcev naše spletne strani ali trgovine 90 kupcev prišlo po informacije in vzelo naše predstavitvene kataloge; le še 60 jih bo želelo našo ponudbo; 25 ljudi nas bo spraševalo za najrazličnejše ugodnosti in po dodatnih informacijah; od teh 25 jih bo samo še sedem izbiralo med nami in med našim tekmecem; trije od teh pa se bodo odločili za nakup ali pa dejavnost v našem podjetju. In v tem je skrita oblika lijaka: osip od 100 obiskovalcev do 3 kupcev ima namreč obliko lijaka.

Kdaj se pojavi izraz prodajni lijak?

Vedeti pa moramo, da prodajni lijak ni nekaj novega. Njegova zgodovina namreč sega na konec 19. stoletja, v 20. stoletju, natančneje leta 1924, pa se pojavi tudi izraz prodajni lijak. Je pa res, da se je globalna popularizacija prodajnega lijaka začela šele z intenzivno uporabo interneta.

Prodajni lijak v praksi

Če želimo prodajni lijak resnično uporabljati tudi v praksi, moramo biti zelo dosledni. To pa pomeni, da moramo vse interakcije, ki jih imamo s potencialnim kupcem oziroma stranko, zabeležiti v naš model prodajnega lijaka. Pri tem pripnemo še potrebne dokumente in si hkrati zabeležimo, kateri bodo naslednji koraki in kdaj natančno jih bomo izvedli. Izvajati moramo tiste prodajne aktivnosti, ki so predvidene v prodajnem procesu. Pomembno pri tem pa je predvsem to, da predvidenih aktivnosti ne preskakujemo, ker to avtomatsko vodi v zmanjšanje verjetnosti, da bo potencialna stranka dejansko napravila nakup.