Finančna nestabilnost je ena izmed bolj pogostih težav podjetij

By | december 29, 2015

Skoraj najbolj pogosta vsekakor pa najslabša težava podjetij je finančna nestabilnost podjetja. Krivdo za to nosijo ljudje zunaj podjetja, kot so partnerji, kupci ter država, in ljudje znotraj podjetja, ki ne znajo voditi poslovanja in niti ne poznavajo najbolj osnovnih možnosti, ki bi jih lahko popeljali iz finančnih zagat. Primer: Če ste podjetnik (ali ne), potem je malo verjetno, da poznate storitve odkup zapadlih terjatev. Kljub temu je to ena izmed osnovnejših stvari.

Do finančne nestabilnosti podjetja lahko pride zaradi različnih razlogov. Lahko je premajhna profitabilnost dejavnosti, neplačniki (kjer je na primer rešitev že omenjen odkup zapadlih terjatev), splošno pomanjkanje denarja ali kombinacija vsega naštetega. Različni vzroki za nestabilnost zahtevajo različne strategije za reševanje le teh. Dodatni izziv k reševanju težav prinašajo še tehnične in osebne težave ter družinski konflikti. Zato je težko prepoznati, jasen izvir težav in jasnih možnosti za rešitev. Napačne odločitve pa lahko slabo stanje še dodatno poslabšajo.

Kako najti vir finančne nestabilnosti?

Možnosti je več, najboljše pa je uporabiti kar kombinacijo vseh.

Prepoznajte potencialne vzroke in vrste težav, ki ogrožajo vaš posel. Je težava v slabi profitabilnosti, plačilni nedisciplini, likvidnosti, kje drugje? Je težava ena ali kombinacija večih? Analizirajte vaš poslovni izid, prihodke in odhodke denarja. Primerjajte preteklo poslovanje s sedanjim. S pomočjo analize izdelajte napoved poslovanja ob različnih scenarijih. Za analize in napovedi najemite strokovnjaka. Naredite načrt proračuna. Kje zapravite preveč? Bodite neusmiljeni do sebe in pri načrtovanju proračuna ne bodite preoptimistični.

Kako se spopasti s finančno nestabilnostjo?

Potem, ko ste definirali svoj problem, ga morate še rešiti. S pomočjo svetovalcev poiščite ustrezne rešitve. Kot že rečeno, je rešitev odvisna od problema. Če vas tarejo neplačniki, potem bo mogoče rešitev faktoring oziroma odkup zapadlih terjatev. Če je težava v vas, torej, da vaša dejavnost ne prinaša dobička, potem morate analizirati, kje imate prevelike stroške oziroma zakaj ljudje premalo povprašujejo po vašem produktu. Ko boste pregledali katere so možnosti rešitev, jih analizirajte in izberite najboljšo. Načrtujte, kako boste izpeljali reševanje problema. Natančno določite vmesne in končne cilje.

Učite se iz napak

Najbolj važno je, da se iz nastalih težav nekaj naučite. Analizirajte, kje ga je podjetje ponovilo in naredite načrt, da ne boste več ponavljali napak.

Dodaj odgovor